Summa sidvisningar

onsdag 18 december 2013

Filt i mormorsrutor.

Ja det var någon månad sedan, men jag gjorde klart höstens stora projekt. När de 255 mormorsrutorna var klara så blev de till en vacker filt. Hade gärna själv velat ha den, men då den är grundad i vit så vet jag det är meningslöst med mina två hårbollar där hemma. 
Så jag gav den till mamma och pappa. 
De blev så glada. Tänk att 3 månader slit och många hundralappar senare så stod den färdig.


Jag gjorde även en förra hösten men den behöll jag själv. 
Det är otroligt mycket kul man kan göra med mormorsrutor. men de jag gillar mest är att man använder de man har hemma. restgarner och liknande. 



Hoppsansa...som tanten sa

2 kommentarer:

  1. Den här typen av filtar får mig alltid att tänka på kalejdoskop. De är så vackra! Önskar att jag hade tålamodet, det skulle vara perfekt för alla mina små garnsnuttar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt sant, har aldrig tänkt så innan. Jo det tar sin tid. Men det som är bra med mormorsrutor är att man kan göra några och sen lägga ifrån och göra annat och sen göra mer igen. :)

      Radera