Summa sidvisningar

söndag 4 augusti 2013

Bullar!

För 3 år sedan började jag baka egna bullar. Och om jag får säga det själv så är de bäst. Jag älskar bullar men någon som älskar bullar mer är min bättre häft. Han kan äta slut på bullarna jag bakar på bara 3 dagar. Blir därför inte allt för ofta man bakar. Men när jag gör det så försöker jag att göra mycket på en gång.
Använder bullar som bytesvara. Funkar skitbra! haha. Jag älskar kanelbullar, fast min mormor tycker "att kanel smakar som vägglöss luktar!". Vet inte riktigt vad jag ska säga om det. Verkar vara gott att ha huset luktande av kanel. Men jag vill i och för sig inte ha en massa vägglöss. jaja. haha.
Min kompis älskar vaniljbullar och jag bakade alltid massa bullar till honom så att han fick lite bullar som tack för hjälpen med allt han gör för mig. Det var det enda han inte kan motstå att säga nej till. :D

Ikväll är det dags igen. Sista semesterdagen idag, då bakar jag ett lass bullar. Min lillasyster lärde mig i våras att göra snurrbullar istället för snäckor. De behöver ju inget bullpapper och det är en väldig fördel då jag hittade bullpapper ÖVERALLT innan. Min älskling tror nog inte man hittar alla papper överallt. Kan komma hem från jobbet på morgonen och finna en hög med bullpapper och ett tomt mjölkpaket. suck, karlar.

Mina bullar har alltid massa gott i, mandelmassa är en favorit. smörkräm också. eller båda delarna. :D

Nu har jag gjort färdigt mina bullar. Älsklingen har redan ätit 10 st. Och två obakade då han älskar deg?!
Blev typ 80 st eller nått. mmmm...jättegooda. Själv älskar jag bullar men jag äter bara en eller två. Kan inte pressa i mig tio. Måste tänka på figuren. :D ;)
Nej nu blir det läggdags. 
Sov så gott och snutta sött... som tanten sa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar