Summa sidvisningar

lördag 14 juni 2014

Virka mumintroll...

Vem svänger på svansen i barfota dansen??...Jo muuuuumin!

Ja nu var de alldeles för länge sedan jag bloggade. Men inte har jag varit utan sysselsättning. Snart är de dags för Hjo-mässan. Och jag, min mamma och min syster virkar på för fullt.
Min senaste grej jag börjat göra är Mumintroll. Väldigt lätta och väldigt söta att göra.
Vi har hela familjen mumin, men man gör ett grundtroll och adderar sen dit de olika saker som skiljer dom åt. Har nu även börjat göra med säkerhetsögon. Mycket sött! Nedan ser ni de två olika varianterna. Med broderade ögon och med säkerhetsögon. 
Vill även du försöka virka ett?
Här är en länk till beskrivningen: http://crochetamigurumi.blogg.se/2009/july/flodhast-mumin-monster-hippo-moomin-pattern.html

Hej svejs, som tanten sa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar