Summa sidvisningar

onsdag 10 juli 2013

Katt-tanten

En äkta tant har så klart en katt. Jag har två. :D
Mina katter skaffade jag för 4 år sedan. De är i dag mina små älsklingar. Min kära fästman skämmer bort dom till tusen. De är systrar men inte ett dugg lika. Luna är minstingen, min lilla randiga tiger. Rädd för allt (speciellt dammsugaren), gillar att lägga sig över mitt ansikte för att få uppmärksamhet. Zamira (zmirre, zmirrnoff även kallad), är vår egen marodör. Svart som natten, med gröna stora ögon. Jagar alltid Luna, ska alltid sova på Christer. Är inbrottstjuv till vardags då hon kan öppna dörrar, öppna lådor och garderober. Älskar att slänga ut alla mattes underkläder överallt. Hon hatar när man nyser. gör ett kvääääkande ljud i protest.. varje gång!
Tjolahopp...som tanten sa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar